Jak powinna oddziaływać na nas reklama

Według osób myślących dosyć racjonalnie, nie do pomyślenia jest bezgraniczne wierzenie i ufanie reklamom. Sceptycy twierdzą bowiem, że reklama kłamie, a jej twórcom zależy tylko i wyłącznie na tym, aby, mówiąc dosyć nieładnie, wcisnąć ludziom swój produkt i nie ponosić konsekwencji za to, jak będzie on się dalej sprawdzał. Oczywiście, zachęcanie klientów jest jedną z funkcji reklamy, ale to jest przecież w miarę logiczne. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, na jakie etapy oddziaływania dzieli się każda reklama. Pierwszym etapem jest oczywiście tworzenie świadomości danego produktu albo danej marki. Klient musi się z tym zapoznać i być świadomym czego reklamę w danej chwili ogląda. Kolejnym etapem jest to, aby wzbudzić w osobie oglądającej zainteresowanie tą marką bądź tym produktem. Jeśli będzie on ciekawy tego produktu, to reklama spełni swoją trzecią funkcję i wzbudzi w kliencie pożądanie reklamowanej oferty. Pożądanie będzie w nim wzrastać do tego stopnia, aż wreszcie wypełni się czwarty etap reklamy, którym jest oczywiście nic innego, jak wywołanie oczekiwanej reakcji, czyli zakupu tego produktu bądź skorzystania z oferowanej usługi. Czasami jednak nie wypełniają się wszystkie cztery etapy oddziaływania i klient nie daje się namówić na reklamowy produkt.

Powiązane wpisy

Jakie są najbardziej pospolite sposoby na reklamę... Reklama jest wszechobecna w naszym codziennym życiu i można ją spotkać dosłownie wszędzie. Reklama otacza nas nawet w naszym domu, wystarczy, ze spojrzymy na poranna gazetę, włączymy radio, telewizor, albo zaglądniemy do internetu, tam wszędzie czyhać będzie na nas reklama. Wymienione media, to chyb...
Reklama i jej rola Według dostępnych danych reklama z roku na rok pozwala na podjęcie pracy coraz większej liczbie osób. Najczęściej mówi się, że praca w szeroko rozumianym marketingu to domena ludzi młodych i kreatywnych, jednak chyba wszyscy przeczuwamy, że kreatywność oraz młodylub stosunkowo młody wiek wystarczą z...
Dlaczego warto niektóre produkty kupować przez Int... Coraz więcej internautów decyduje się na zakupienie różnych produktów przez Internet, wynika to z tego iż tego typu zamówienia i zakupy są bardzo wygodne, złożenie zamówienia nie wymaga wychodzenia z domu, można określony przedmiot zakupić o którejkolwiek porze dnia, nie trzeba chodzić po sklepach i...
Rola pozycjonowania Posiadanie własnej strony internetowej jest oczywiście wielkim atutem gdyż zwiększa w znaczmy stopniu nasze możliwości jednak sama witryna internetowa nie wystarczy, trzeba ją odpowiednio wyeksponować. W tym celu stosuje się działanie zwane pozycjonowaniem. Te działania mają na celu doprowadzenie st...
Zachęta do kupna Coraz częściej zachętą do kupna towaru jest dla nas reklama. Atakuje nas ona zewsząd. Produkty są reklamowane w internecie, telewizji, gazetach. Najbardziej popularna jest reklama telewizyjna. Jej efektywność jest prawie stuprocentowa. Nie sposób uniknąć wszechobecnych reklam zwłaszcza w telewizji. ...
Ulotki w reklamie Czy ulotki to może być nadal skuteczna i dobra reklama na zaprezentowanie się klientowi. Jak najbardziej, nie mniej jednak musisz tutaj pamiętać o kilku ważnych sprawach związanych z wyglądem oraz treścią na takich ulotkach. Tak, więc jeśli chodzi o styl ulotki, to warto zlecić jej zaprojektowanie p...