Jak powinna oddziaływać na nas reklama

Według osób myślących dosyć racjonalnie, nie do pomyślenia jest bezgraniczne wierzenie i ufanie reklamom. Sceptycy twierdzą bowiem, że reklama kłamie, a jej twórcom zależy tylko i wyłącznie na tym, aby, mówiąc dosyć nieładnie, wcisnąć ludziom swój produkt i nie ponosić konsekwencji za to, jak będzie on się dalej sprawdzał. Oczywiście, zachęcanie klientów jest jedną z funkcji reklamy, ale to jest przecież w miarę logiczne. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, na jakie etapy oddziaływania dzieli się każda reklama. Pierwszym etapem jest oczywiście tworzenie świadomości danego produktu albo danej marki. Klient musi się z tym zapoznać i być świadomym czego reklamę w danej chwili ogląda. Kolejnym etapem jest to, aby wzbudzić w osobie oglądającej zainteresowanie tą marką bądź tym produktem. Jeśli będzie on ciekawy tego produktu, to reklama spełni swoją trzecią funkcję i wzbudzi w kliencie pożądanie reklamowanej oferty. Pożądanie będzie w nim wzrastać do tego stopnia, aż wreszcie wypełni się czwarty etap reklamy, którym jest oczywiście nic innego, jak wywołanie oczekiwanej reakcji, czyli zakupu tego produktu bądź skorzystania z oferowanej usługi. Czasami jednak nie wypełniają się wszystkie cztery etapy oddziaływania i klient nie daje się namówić na reklamowy produkt.

Powiązane wpisy

Bezcenny klient Wiele firm reklamuje tylko swoje nowe produkty. Wprowadzane raz na jakiś czas największą sprzedaż mają wtedy, kiedy właśnie emitowana jest ich reklama. Później spada ich sprzedaż, i trzeba pomyśleć o wprowadzeniu czegoś nowego. Z kolei inne firmy stale reklamują swoje produkty sprawiając, że sprzeda...
Telewizja Telewizja też może być źródłem bardzo skutecznej reklamy pod warunkiem, że dysponujesz ogromnymi środkami na jej realizację. Nie tylko będzie potrzebne Ci bardzo dużo pieniędzy na jej wykonanie ale także na wykupienie odpowiedniej ilości czasu antenowego co już samo w sobie jest drogie. Oczywiście r...
Marketing internetowy staję się coraz bardziej opł... Marketing internetowy to branża, na której coraz częściej można zarobić, dla wielu osób jest to podstawowy sposób na zarobek, na to by się utrzymać, a skoro tak się dzieje oznacza to iż marketing internetowy faktycznie się opłaca. Prowadzenie sprzedaży wysyłkowej jest teraz tańsze niż prowadzenie wł...
Pikantne kampanie reklamowe Zapewne nieraz widziałeś bardziej pikantne kampanie reklamowe, gdzie dominowało odkryte kobiecie ciało czy piersi i tym podobne podteksty. Czy jednak takowa reklama działa jeszcze na zmysły, czy jest to już bardziej niezbyt inteligentny zabieg. No cóż, tak naprawdę wiele zależy od pomysłu na zrealiz...
Jaką rolę odgrywa reklama Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak znaczną rolę w naszej codziennej rzeczywistości odgrywa obecnie szeroko rozumiana reklama. Reklama otacza nas ze wszystkich stron, można nawet odnieść wrażenie, że jest jedną z najważniejszych, fundamentalnych wartości współczesnego ładu ekonomicznego. Wypada...
Nie lekceważmy targów branżowych Dzisiejszy biznes w dużej mierze polega na szybkim i tanim pozyskaniu klienta w postaci telemarketingu, a brakuje bezpośredniego kontaktu, spotkań i rozmów o biznesie. Dlatego też targi branżowe mimo że zepchnięte nieco na dalszy plan to nadal bardzo skuteczna i ciekawa reklama. Są to w końcu spotka...